Leczenie kanałowe (czyli endodoncja) to sposób leczenia nieodwracalnych zapaleń miazgi. Polega na usunięciu chorobowo zmienionej miazgi z komory i kanałów zęba oraz wypełnieniem ich odpowiednim materiałem.

Wyleczony ząb pozostaje w jamie ustnej bardzo długo i nie daje żadnych objawów niepożądanych. Efekt leczenia w postaci cofających się zmian zapalnych w tkankach okołowierzchołkowych widać już po 3 miesiącach od zakończenia leczenia na zdjęciu RVG

Leczenie kanałowe jest bezbolesne, przeprowadzane w znieczuleniu, z zastosowaniem gumy izolacyjnej tzw. koferdamu i w trudniejszych przypadkach mikroskopu endodontycznego – leczenie kanałowe pod mikroskopem. To stanowi złoty standard w nowoczesnym leczeniu kanałowym.

Jakie korzyści daje leczenie kanałowe

• większość zębów, które w przeszłości byłyby do usunięcia obecnie można uratować
  • komfort posiadania własnych zębów
  • brak objawów bólowych po przeprowadzeniu leczenie kanałowego
  • brak ingerencji chirurgicznej w szczękę
  • zwiększony komfort życia

Jak wygląda leczenie kanałowe

• każdy bolący ząb musi zostać prześwietlony aparatem RTG
  • na podstawie zdjęcia oceniamy skalę uszkodzeń i podejmujemy decyzję o ratowaniu zęba
  • podczas leczenia zostaje usunięta zakażona miazga, kształtowane, oczyszczane i osuszane są kanały
  • kanał wypełnia się za pomocą materiału wypełniającego pochodzenia naturalnego
  • po wypełnieniu odbudowujemy koronę zęba

Wskazania do leczenie kanałowego

• urazy zęba, w wyniku których dochodzi do odsłonięcia miazgi
  • obumarcie zęba
  • głęboka próchnica
  • intensywne bóle zęba
  • uszkodzenie miazgi

Przygotowanie do leczenia kanałowego

Podczas zabiegu leczenia kanałowego należy wykonać kontrolne zdjęcia radiologiczne, czasem jest potrzebne kilka zdjęć w krótkich odstępach czasu. Jeśli Twój stan zdrowia nie pozwala na wykonywanie RTG poinformuj nas przed tym.

Pamiętaj, żeby przed wizytą dokładnie umyć zęby. Przyspieszy to prace związane z leczeniem dentystycznym.

W związku z tym, że zabiegi stomatologiczne przeprowadzamy z użyciem znieczulenia miejscowego przygotuj wszelkie informacje na temat tego, czy możesz mieć stosowane znieczulenie zęba.